Fritidsgårdar
På fritidsgårdarna kan du och andra ungdomar träffas.
Kommunen har fritidsgårdar i Bjästa och Björna
samt Bredbyn och i Husum.
I Örnsköldsviks centrum finns H1 Sliperiet.
Det är en mötsplats för alla åldrar.
Där kan du delta i skapande verksamhet,
lyssna på konserter och ta del av andra arrangemang.
23:an är en mötesplats för unga
som delar lokal med fritidsbanken
på Lasarettsgatan 23 A i Örnsköldsvik.
Där kan du titta in för att bara umgås,
spela något spel eller
låna utrustning och testa en ny aktivitet.
Hitta din fritidsgård
Bjästa fritidsgård ligger på Nätragatan 32 i Bjästa.
Björna fritidsgård ligger på Öviksvägen 4 i Björna.
Bredbyns fritidsgård ligger på Trädgårdsgatan 34 i Bredbyn.
Husums fritidsgård ligger i "Röda villan" på Bruksvägen 108.
H1 Sliperiet ligger på Viktoriaesplanaden 3 F i Örnsköldsvik.
Det är alldeles nära Hägglunds Arena.